Friday, May 23, 2008

Jenia <33


I September måned begynte en ny elev i klassen. Hun het Jenia og kom helt ifra Russland for å gå på skole i den lille byen vår. Hun kunne ikke noe norsk og ingen av oss viste hvem denne nye jenta var eller noe om henne.

Første dagen hun kom inn i klasserommet ble hun presentert for klassen som den nye utvekslingseleven som vi skulle ha sammen med oss dette året. Ingen av oss var klar over at vi skulle få en ny elev, så vi ble bare sittende å se på henne alle sammen. Etterhvert bestemte vi at vi skulle gå bort å presentere oss for henne. Jeg, Therese, Christin og Therese var de første i køen og dermed ble vi så heldige at hun begynte å være sammen med oss på skolen. Dag etter dag tilbrakte vi sammen med Jenia og lærte henne etterhvert å kjenne.

Til å begynne med var det bare på skolen vi tilbrakte tid sammen, og der var det for det meste i timene eller i våre mange og fantastiske fritimer. Frimtimene gikk ofte med til å lære henne norsk, noe som hun er ekstremt god i, og også til å prøve å lære oss russisk, haha.

Men da det nærmet seg Jenia sin 18-års dag forandret heldigvis ting seg. Hun bestemte at hun skulle feire sammen med vertsbroren sin og jeg, Therese og Therese fikk komme. Det var en morsom feiring og begynnelsen på et fantastisk vennskap utenfor skolen.

Etter den dagen så har vi opplevd så sinnsykt mye sammen med denne fantastiske jenta. Vi har vært på shoppingturer, hatt klassefest, jentekvelder, kinoturer, vært i utallige bursdager og ikke minst vært på mange fantastiske glimt kamper sammen. Vi har gjort ekstremt mye sammen, men samtidig føles det som om det ikke er nok.

Dette siste skoleåret har gått så sinnsykt fort og jeg kan ikke tro at det bare er en måned igjen av Jenia sitt opphold i Norge. Vi har opplevd så utrolig mye sammen med henne og jeg tror jeg kan si på vegne av alle at neste år ikke kommer til å bli det samme uten henne. Jenia er verdens snilleste jente og en fantastisk gledespreder, så det kommer til å bli et stort savn.


Vi er alle så utrolig glad i henne og kommer til å savne henne ufattelig mye


Alt jeg kan si er ...Gleder meg enormt til sommerferien 2009 <33

1 comment:

Linn said...

Veldig bra! Koselig :-)